Vi ska vara öppna för förändringar

De allra flesta människor känner olust över förändringar. Inte så konstigt, då rädslan är den inneboende känsla som styr vår överlevnad och många gånger är vår drivkraft. Trots det, vet vi att det enda som är säkert är att ingenting förblir som det alltid varit. Förändringar är naturliga och en del av vår utveckling.

Just nu pågår en mängd förändringar i Ängelholm. Staden kommer de närmaste åren att få nya bostadsområden bl a både vid Fridhem och Stationsområdet, och i Hälsostaden finns planer på ett högt hotell med en skybar där vi kan se ut över hela Skälderviken.

Allt detta får många att bekymras över vad som händer med ”småstadsidyllen”. Vi tycker att planerna är oerhört spännande. Om utvecklingen görs med eftertanke och med inriktning på hållbarhet blir Ängelholm som stad ännu mera attraktiv, både för besökare och för oss som bor här.

Skåne är en expansiv region och Ängelholm har ett perfekt läge för att utvecklas, tack vare flygplatsen, E6:an och kollektivtrafiken. Här finns dessutom en naturskön kombination av hav, vattenleder och sjöar, skog och öppna landskap. Allt detta ska vi vara rädda om.

Men vi ska vara öppna för förändringar. Ängelholm har utvecklats i alla tider, och kommer att fortsätta utvecklas.

Styrelsen för Liberalerna Ängelholm
Eva Kullenberg